Sommerturneringer

9. juli 2024 09:01 , af Ole Munk

Ferietiden har indfundet sig, men der er flittig aktivitet i Hundested Tennisklub. I fredags den 5. juli blev Ladies Only-turneringen afviklet med 16 deltagere, der trodsede det omskiftelige vejr og søbede vandet af banerne – som havde stået knivskarpt kl 16, men 10 minutter senere mest af alt lignede soppebassiner.
Turneringen blev vundet af Mette Monne (tidligere ungdomsspiller i Hundested, nu Hillerød). Andenpladsen gik til Ina Larsen, også fra Hillerød, og Hundesteds egen Aase Rohde blev en flot nummer 3. Stor tak til Ann-Charlotte for at arrangere turneringen og stå for den fyrstelige (eller det burde vel hedde fyrstindelige?) forplejning – samt til de to spillere (heraf en herre i forklædning) der trådte til i ellevte time, så spilleplanen kunne overholdes.

Far & Søn

Næste punkt på sommerdagsordenen er Far&Søn-turneringen. Den løber af stabelen på søndag den 14. juli fra kl 10, og her vil betegnelsen ”Far&Søn” blive fortolket særdeles liberalt. Det vil sige at også andre former for familiær tilknytning vil blive accepteret af turneringskomiteen, der består af Ann-Charlotte. Dog skal aldersforskellen på ”far” og ”søn” være mindst 16 år.
Det er ligeledes Ann-Charlotte man skal kontakte på sms til 6165 7338, hvis man har mod på at deltage.

Bøfturnering

Michael Poulsen er tovholder på bøfturneringen lørdag den 10. august fra kl 14. Traditionen tilsiger at kun herrer kan deltage i turneringen, og såvel tonen som traktementet plejer at være derefter. Tilmelding på opslaget i klubhuset eller til michael.kikhavn@gmail.com / telefon 5180 7338.

Besøg fra Båstad

Lørdag den 31. august får vi besøg af et revanchelystent hold fra Båstad-Malen Tennisklub, der ønsker at vise at forårets nederlag – endda på svensk hjemmebane – var en smutter og en enlig svale. Vi opfordrer derfor til stærkt fremmøde, og man kan allerede nu meddele sin deltagelse til Ann-Charlotte på aca62@live.dk eller telefon 6165 7338‬.
Dagen afsluttes med festmiddag i klubhuset, og det er god stil at deltage også her … det gjorde kun et fåtal af klubbens egne spillere i fjor, og det kan vi ikke være bekendt over for vores gæster.
Prisen er 300 kr for hele arrangementet (og 150 kr, hvis man kun kommer til festen – eller kun til spil og frokost).

Rejekællingturnering

Sensommeren skydes i gang lørdag den 7. september med årets rejekællingturnering, der arrangeres af Aase Rohde og Jette Egegaard. Som navnet antyder, er herrer forment adgang. Tilmelding til Aase på opslaget i klubhuset eller aase.rohde@gmail.com / telefon 2160 3619.

Holdkampe

50+-holdet har lagt flot fra land under den nye holdkaptajn Joan Nimb Bager. To kampe er vundet og én er endt uafgjort.
En hjemmekamp mod topholdet Gilleleje er foreløbig udsat to gange pga regn, og med en sejr her vil Hundested kunne indtage rækkens foreløbige førsteplads.

Halvvejs gennem turneringen ligger Golden Age-holdet under ledelse af Hanne Nimb midt i deres række med to uafgjorte kampe og et enkelt nederlag.

Begyndertræning

Efter sommerferien (første gang den 7. august) tilbyder Joan Nimb Bager begyndertræning hver onsdag fra kl 17.30.
Er du interesseret, så kontakt hende på telefon 2491 6592.