Nyt fra Hundested Tennisklub

3. juni 2023 13:36 , af Ole Munk

NU KOMMER PADELBANEN

Med fondsmidler, tilskud fra Halsnæs Kommune og Dansk Idræts Forbund samt et lån fra Dansk Tennis Forbund har vi nu tilvejebragt det økonomiske grundlag for at kunne sætte arbejdet med en padelbane i gang. Inden sommerferien vælges der entreprenør på etableringen af fundamentet, et arbejde der forhåbentlig vil kunne udføres i august-september, og i løbet af sommeren håber vi at kunne købe selve banen. Hvorvidt vi selv skal sætte den op, eller vi kan betale os fra det, afhænger af hvordan de resterende fondsansøgninger falder ud.

Den nye padelbane kommer til at ligge dér hvor vi indtil nu har haft en slagmur. Bestyrelsen og padel-udvalget har vurderet at det ville være kortsigtet at nedlægge nogen af de eksisterende tennisbaner.

KONTINGENT

Tak til de mange der allerede har indbetalt kontingent for sæsonen 2023 – og til de få, der endnu mangler: Overfør venligst 1100 kr, hvis du er 20 år eller derover, eller 200 kr hvis du er under 20, til konto 1551 3573039602. På forhånd tak.

HALSNÆSMESTERSKABET 2023

Hvis du har lyst til at forsvare klubbens farver mod lokalrivalerne fra Melby og Frederiksværk, så meld din deltagelse på opslaget i klubhuset eller direkte til formand Louis på louis@rasmussen.at eller telefon 6065 3383. Arrangementet løber af stablen fredag den 16. juni i Hundested med kampstart kl 17.

LADIES ONLY / FAR & SØN

Traditionen tro afvikles de to turneringer i begyndelsen af juli. Damernes turnering spilles lørdag 8.7. fra kl 14-18, og klubbens fædre & sønner kan glæde sig til at demonstrere deres indbyrdes spilforståelse søndag den 9.7. fra kl 10-14.

Pris pr spiller er 70 kr, og tilmelding sker til Ann-Charlotte på aca62@live.dk eller telefon 6165 7338.

HOLDKAMPE OG INTERNE TURNERINGER

Begge klubbens turneringshold har spillet sæsonens første kamp. Lørdag 20. maj opnåede HTK veteran 50+ uafgjort 4-4 mod Gilleleje, og onsdag 31. maj spillede HTKs Golden Age-hold 3-3 i Lyngby.

Onsdag Open har fået en flyvende start med fornem tilslutning og masser af spændende kampe. Kom og vær med hver onsdag fra kl 18.30! Der er ingen mødepligt, men hver gang du deltager, øger du dine chancer for at gå sejrrigt ud af sæsonen som den spiller, der sammenlagt har vundet flest overskydende partier.

Også tirsdagsturneringen er kommet godt i gang – trods et par bump på vejen med medlemmer, der lidt sent havde fortrudt deres tilmelding.
Og 50+ formiddagstennis kører som en velsmurt maskine hver mandag og fredag fra kl 10 (med opvarmning fra 9.30).

TRÆNING

Philip Avnstrøm og Bolette Angel træner klubbens juniorer hver onsdag fra kl 17.30 til 18.30.

Og der er instruktion i brug af fitnessredskaberne ved Hundestedhallen nogle onsdage endnu (det er en udmærket måde at varme op til Onsdag Open på). Det foregår fra kl 17 til 18, og den sidste onsdag med instruktør er 21. juni.

PAS PÅ VORES ANLÆG

Banerne er i fin stand lige nu, men pga vejret kræver de meget vand. Husk at vande inden i bruger banen, og overvej gerne om den også trænger til vand efter at I har spillet færdig.

Tomme dåser og flasker skal i den dertil indrettede beholder i klubhuset – og alt andet affald skal naturligvis i skraldespandene. Og husk at der kun må ryges på terrassen foran klubhuset – rygning er strengt forbudt både på banerne og indendørs!

FORENINGERNES DAG

Fredag den 2. juni havde vi besøg fra skolerne i Hundested. Det var 6. årgangs elever, som fik instruktion i tennis af Hanne Bjergsted og Egil Larsen.

Venlig hilsen