Nyt fra bestyrelsen

21. august 2024 11:38 , af Ole Munk

Bøfturnering

Lørdag den 10. august afholdtes klubbens traditionsrige bøfturnering. Stor tak til Michael Poulsen, der for 30. gang (!) stod for et fornemt arrangement (og traktement). Turneringens vindere blev sønnike (Frederik) og Benny, der i finalen besejrede Louis og Ole med 6-3. En skøn sommeraften blev afsluttet med midnatspadel, og begejstringen var stor blandt de 14 deltagere.

Mange nye medlemmer

Hundested Tennisklub har nu over 200 medlemmer. Pr. 21. august 2024 er vi 196 aktive medlemmer og otte passive. Det er ikke mindst den nye padelbane, der har trukket flere medlemmer til, og hen over sommeren har det været herligt at se mange nye ansigter i klubben – heraf en hel del fra de yngre aldersgrupper, hvilket jo lover godt for fremtiden 🙂
Nu hvor mørket er begyndt at komme tidligere, vil mange være nødt til at benytte banelyset. Det tændes og slukkes på klubhusets gavl. Husk at slukke, når I er færdige med at spille – i modsætning til lyset på tennisbane 1 og 2 slukker padel-lyset ikke automatisk.

Banepassere søges

Den varme og fugtige sommer har været til fordel for grusbanerne, der sjældent har været så gode at spille på som i år. Desværre sætter vejret også skub i plantevæksten, og klubbens få ildsjæle har svært ved at at holde trit med ukrudtet. Derfor har vi besluttet at spørge om hjælp.
Vi håber, at en del af klubbens friske medlemmer vil finde sammen i grupper på 3-6 personer, der vil påtage sig hvervet som ”banepassere”. Planen er, at hver gruppe skal tage ansvar for én af klubbens fem baner (bane 5 har vi andre – langsigtede – planer med).
Det handler ikke om det grove arbejde med vinter- og forårsklargøring, men ”banepasserne” skal hen over året sørge for, at der er tilstrækkeligt med grus på banerne, udbedre eventuelle skader samt prøve at holde ukrudtet i ave, så vi fortsat kan tilbyde medlemmer og gæster fem flotte grusbaner at spille på. Giv lyd fra jer, hvis I har mod på opgaven.

Fælles arbejdsdag 2. november

Sæt kryds i kalenderen ved lørdag den 2. november. Her afholder vi fælles arbejdsdag fra kl 9.30 med vinterklargøring samt sæsonafslutning, hvor præmier til årets vindere af tirsdagsturneringen og Onsdag Open vil bliver overrakt.

Træning

Vores søgen efter en ungdomstræner til at efterfølge Philip Avnstrøm har desværre været forgæves, så klubbens 21 medlemmer under 14 år må indtil videre prøve at få deres forældre og/eller venner til at lære dem at spille tennis. Vi håber på bedre held næste år.
Til gengæld har Joan trænet (voksne) begyndere hver onsdag i august, og det skal hun have en varm tak for.

Holdkampe

Joan er også holdkaptajn for klubbens 50+ veteranhold, der frem til nu har haft en flot sæson. I skrivende stund ligger Hundested nummer 2 i rækken med tre sejre og en uafgjort kamp.
Golden Age-holdet ligger på en femteplads i deres række med to uafgjorte og et enkelt nederlag.

Besøg fra Båstad – og rejekællingeturnering

På næste lørdag den 31. august tager vi imod 16 spillere fra Båstad til den halvårlige dyst mellem de to venskabsbyer. Man kan stadig nå at tilmelde sig hos Ann-Charlotte på aca62@live.dk eller telefon 6165 7338‬.
Dagen afsluttes med festmiddag i klubhuset, og det er god stil at deltage også her … det gjorde kun et fåtal af klubbens egne spillere i fjor, og det kan vi ikke være bekendt over for vores gæster.
Prisen er 300 kr for hele arrangementet (og 150 kr, hvis man kun kommer til festen – eller kun til spil og frokost).
Lørdagen efter er der rejekællingeturnering for klubbens damer. Tilmelding til Aase på opslaget i klubhuset eller aase.rohde@gmail.com / telefon 2160 3619.

Indendørstider

Vi får igen i den kommende vintersæson mulighed for at spille indendørs i Storebjerghallen fredag mellem 15 og 20 samt lørdag fra 8 til 14. Kontakt Peter Rohde på peterandreasrohde@gmail.com, hvis du er interesseret i at booke en fast tid.