Du er her: Bliv medlem

Nyheder

 

Info fra bestyrelsen

Hundested tennisklub - Referater 2020

Nyheder


Resume:

 

Info fra bestyrelsen

- august 2020


• Klubbens bestyrelse holdt møde onsdag den 12. august og tog blandt andet stilling til mange medlemmers ønske om at få åbnet for bad i begrænset omfang. Efter at have konsulteret Corona-hotlinen har bestyrelsen besluttet, at herrernes omklædningsrum fra nu af må benyttes af to personer ad gangen, og damernes rum af én person.
• Klubben har haft stor tilgang af nye medlemmer i år – lige nu er vi hele 142 – og det er jo dejligt, men det medfører også flere flaskehalse hvor det kan være svært at finde en ledig bane. Brug derfor bookingkalenderen i klubhuset, så der ikke opstår tvivl om hvem der har ret til banen. Hvis du ikke har nøgle til klubhuset, kan du købe en af Peter (4042 2820) eller Kaj (3024 3085).
• Der er fortsat enkelte medlemmer der ikke har betalt kontingent for 2020-sæsonen. Tjek lige om du skulle være en af de få glemsomme  Efter at MobilePay-ordningen er kommet op at køre, er det blevet endnu nemmere at undgå restancer. Nummeret er 419911, og det kan også bruges til at betale for bolde, drikkevarer etc. Husk altid at skrive i meddelelsesfeltet hvad du betaler for!
• Vi har fået tildelt seks indendørstider til den kommende vintersæson, alle på lørdage. Mulighederne er: Hundestedhallen kl 8-9.30 samt Storebjerghallen kl 8-9.30 / 9.30-11 / 11-12.30 / 12.30-14 / 14-15.
Onsdag den 9.9. kl 18.30 vil der blive trukket lod i klubhuset blandt de interesserede, som inden da skal sende en mail til
ole.munk@gmail.com med navne på mindst fire klubmedlemmer pr bane (den sene lørdagstid kan bookes af kun to spillere). Pris 1500 kr, dog kun 1000 kr for lørdag kl 14-15.
• Vi håber på at vintervejret igen i år vil tillade, at vi forlænger udendørssæsonen. Derfor vil bane 1 og 2 forblive åbne efter baneafrigningen, som finder sted lørdag den 31. oktober fra kl 10.30. Sæt kryds i kalenderen!
Efter endt arbejde, dvs cirka kl 12.30, holder vi sæsonafslutning med frokost og kåring af bl a årets vindere af tirsdagsturneringen. Tilmeldingsliste vil blive hængt op i klubhuset.
• Endelig vil vi minde alle medlemmer, nye som gamle, om at det er vores allesammens ansvar at holde anlægget og klubhuset vedlige. Husk altid at feje banen når I har spillet, husk at vande banen når den har brug for det, og husk at efterlade klubhuset lige så pænt og ryddeligt som da I kom!
Hilsen
Bestyrelsen

-   juni 2020

Klubbens nye formand er Louis Rasmussen. Hanne Bjergsted er ny næstformand, Poul Branick er kasserer, Peter Rohde er referent og Ole Munk er menigt medlem med særligt ansvar for klubbens kommunikation internt og eksternt.
Vi glæder os alle fem til at yde en indsats for klubben, der er inde i en meget positiv gænge med masser af aktivitet på banerne og stor tilstrømning af nye medlemmer.
I denne mail vil vi prøve at skabe et overblik over hvad der sker i klubben, og hvad der kommer til at ske i den nærmeste fremtid.
Hvad der ikke kommer til at ske lige med det første, er åbning for bad i klubhuset. Af sundhedshensyn opfordres alle medlemmer til fortsat at bade hjemme efter kampen. I får naturligvis besked så snart denne begrænsning ophæves.
• Rengøring af klubhuset to gange ugentligt vil igen indgå i klubbens budget og bliver påbegyndt hurtigst muligt. Det er dog en forudsætning at medlemmerne fortsat rydder op efter sig, tørrer borde af og fejer gulv hvis man har svinet, og sørger for at fylde, starte og tømme opvaskemaskinen.
• Al betaling for bolde, baneleje, øl og vand kommer til at foregå via MobilePay. Vi har ansøgt om ordningen og venter kun på at den kommer igennem systemet. Instrukser og MobilePay-nummer vil blive opsat i klubhuset. Af hensyn til regnskabet skal man altid huske at skrive hvad det er man betaler for.
• Efter et omfattende retableringsarbejde er bane 5 og 6 klar til at blive genindtaget om få uger. En kæmpe tak til de arbejdsomme medlemmer, der har knoklet med at fjerne ukrudt, fjerne grus og lægge nyt på, tromle og vande og etablere nye linjer – og ligeledes til alle jer der har bidraget med at gøre klubhuset rent, male borde og bænke etc. Utrolig godt gået.
• Låse til boldrum og baglokale vil blive udskiftet. Låsen til selve klubhuset udskiftes ikke. Har du brug for en nøgle, er det Peter Rohde (4042 2820) eller Kaj Hansen (3024 3085) du skal kontakte. Prisen er 40 kr.
• Klubbens faste aktiviteter (tirsdagsturnering, torsdagsmix og søndagstennis samt 50+-tennis mandag og fredag fra 9-11) kører planmæssigt. Husk at alle er velkomne til torsdagsmix fra kl 17.30 og søndagstennis fra kl 15. Ønsker du at deltage i tirsdagsturneringen, kan du til efteråret tilmelde dig til næste års turnering. Listen vil blive hængt op i klubhuset.
• I uge 29 bliver der to interne turneringer på klubbens anlæg: ”Ladies only” onsdag 15. juli og Far&søn-turnering lørdag 18. juli. Tilmeldingslister vil blive hængt op i klubhuset.
• Den årlige bøfturnering afvikles lørdag 8. august. Tilmeldingsliste vil blive hængt op i klubhuset.Alle medlemmer (af hankøn) er velkomne.
• Klubben deltager med fire hold i DTFs turneringer. Veteran 50+ er kommet godt i gang efter oprykning til 3. division med en 6-2 sejr over Lyngby 3. De næste kampe spilles lørdag 27. juni på hjemmebane mod Farum og lørdag 4. juli i Gilleleje. Er du interesseret i at spille på holdet, så kontakt holdkaptajn Ole Munk (4020 3910). Derudover deltager vi med tre tomandshold (damer, herrer og mix) i DTF Cup, som man selv kan tilmelde sig (inden sæsonstart) via DTFs turneringshjemmeside https://dtf.tournamentsoftware.com/tournaments. På siden er der også en oversigt over alle planlagte turneringer, herunder en hel del der skal afvikles hen over sommeren, med mulighed for tilmelding.
• Der er endnu ingen konkrete planer om faste træningstider, men punktet er naturligvis på vores liste. Individuel træning kan aftales med Frederik Rømer Andersen (3011 7338) eller Ann Charlotte Andersen (6165 7338).
Hilsen
Bestyrelsen


« forrige: Klubbens love næste:Leje af klubhus »